Tonale to najbardziej zaawansowana technologicznie Alfa Romeo w historii. Jest to pierwszy na rynku samochód z cyfrowym certyfikatem NFT, który gromadzi dane dotyczące użytkowania samochodu, oferując najwyższy poziom łączności i innowacyjny system multimedialny, zaprojektowany tak, aby zapewnić aktualizacje „Over-the-Air” i integrację z Amazon Alexa. Dwa duże ekrany Full TFT o łącznej przekątnej 22,5” oferują najwyższą jakość w segmencie.
Tonale oferowane jest z silnikiem 48v Hybrid VGT („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT oraz 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2” o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm dzięki przełożeniu 2,5:1). Jej osiągi są imponujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 210 km/h. Dostępna jest również wersja Hybrid o mocy 130 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2”. Z kolei Alfa Romeo Tonale z silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM i pojemności 1,6 litra, połączonym z sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT) spełnia wymagania menedżerów flot i klientów często pokonujących długie dystanse. Staranny rozkład masy i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie (13,6:1) sprawiają, że Tonale doskonale zachowuje się na drodze. Nowa Alfa Romeo Tonale ma napęd na przednie koła i oferuje w standardzie elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem oraz amortyzatory o selektywnym tłumieniu FSD („Frequency Selective Damping”). Dodatkowo, w topowej wersji Veloce dostępne jest aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. W obu przypadkach zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson.
Alfa Romeo Tonale oferowana jest z 5-letnią gwarancją producenta z limitem do 200 000 km.