Fleet Derby 2024
Renault Trucks Gama T E-Tech

Renault Trucks Gamy T E-Tech to elektryczne ciągniki siodłowe i podwozia dedykowane do transportu krajowego, regionalnego oraz dystrybucji. Pojazdy dostępne z układami napędowymi 4x2 oraz 6x2 są wyposażone w elektryczny układ napędowy zbudowany na dwóch lub trzech silnikach elektrycznych oferując moc maksymalną od 330 do 490 kW.

Szeroka konfiguracja akumulatorów trakcyjnych pozwala wyposażyć pojazd w 4 do 6 pakietów wykonanych w technologii litowo-jonowej NCA o łącznej pojemności od 360 kWh do 540 kWh umożliwiając przejechanie dystansu do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km z pośrednim szybkim ładowaniem trwającym godzinę. Ładowanie pojazdów Renault Trucks gamy T E-Tech można realizować z wykorzystaniem ładowarki prądu stałego DC mocą do 250 kW, co pozwala naładować zestaw 6 pakietów akumulatorów od 20% do 80% mocą 250 kW w jedną godzinę.

Kabina Renault Trucks gamy T E-Tech zbudowana została z uwzględnieniem komfortu i potrzeb kierowcy, zarówno w trakcie jazdy jak i w czasie postoju. Nowa deska rozdzielcza wyposażona w 12-calowy kolorowy wyświetlacz zestawu wskaźników, dodatkowy 9-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości HD pozwalający na sterowanie funkcjami pojazdu oraz zarządzanie połączeniami, sterowanie muzyką oraz wyświetlanie funkcji wspomagających kierowcę (kamery, nawigacja). W zasięgu ręki kierowca znajdzie również ładowarkę indukcyjną, gniazda USB-C oraz wysuwany schowek na dokumenty w formacie A4. Komfortowe, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu za pomocą przycisku Start/Stop również ułatwi kierowcy pracę w przypadku transportu dystrybucyjnego. Wszystkie nasze pojazdy ciężarowe wyposażone są w najlepszą na rynku kolumnę kierowniczą, regulowaną w 3 osiach, pozwalającą kierowcy na przyjęcie najbardziej komfortowej pozycji. Możliwość ustawienia kolumny kierownicy w pozycji pionowej ułatwia również dostęp do kabiny.

Pojazdy Renault Trucks gamy T E-Tech spełniają najnowsze wytyczne GSR (General Safety Regulations). W wyposażeniu standardowym posiadają radary i kamery rozmieszczone wokół pojazdu, które ostrzegają i alarmują, ułatwiając manewry i zapobiegają ryzyku wystąpienia wypadku. Infrastruktura pojazdu pozwala na dodanie do 5 kamer cyfrowych do monitorowania ładunku lub siodła podczas podpinania naczepy. Istnieje możliwość podłączenia kamery przyczepy/naczepy pod ekran multifunkcyjny.

System wykrywania zmęczenia kierowcy i ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (LDWS/DDAW) wyzwala wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie w przypadku, gdy system wykryje niezamierzone opuszczenie przez pojazd pasa ruchu lub poruszanie się po nieoczekiwanym torze jazdy. Układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS) ostrzega o ryzyku ewentualnej kolizji, a następnie hamuje i zatrzymuje całkowicie pojazd przy braku działania ze strony kierowcy. Światła awaryjne włączają się automatycznie. System wspomagania ruszania pod górę z funkcją Autohold, pojazd pozostaje unieruchomiony do momentu, w którym kierowca zdecyduje się ruszyć, co zapobiega ryzyku przypadkowego stoczenia się. Automatyczne włączanie reflektorów i wycieraczek przedniej szyby poprawia widoczność i pozwala kierowcy skupić się na drodze. Poduszka powietrzna kierowcy aktywuje się w przypadku poważnych zderzeń czołowych. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) ostrzega o wszelkich problemach z ciśnieniem opon. Asystent ISA (Intelligence Speed Assistant), kamera rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę o jej przekroczeniu, co pozwala uniknąć wypadków lub mandatów.

Dziękujemy za oddanie głosu. Potwierdź go poprzez kliknięcie w link przesłany na Twój adres mailowy.

Formularz głosowania

pokaż całość...
pokaż całość...
Renault Trucks Polska
Głosuj

Renault Trucks Gama D E-Tech
Renault Trucks Master E-Tech