Wirtualny salon z prawdziwymi samochodami

Wirtualny salon z prawdziwymi samochodami

 

Wirtualny salon z prawdziwymi samochodami

Tomasz Siwiński

Polski rynek dilerski słynie z dużych, eleganckich salonów, gdzie wyeksponowane są niemal wszystkie dostępne modele danej marki. Klient przychodzi, ogląda, poznaje ofertę i kupuje samochód. Klienci biznesowi najpierw patrzyli w tabele, porównywali, liczyli i dopiero decydowali się na odwiedzenie salonu. Obecnie nie trzeba nawet ruszać się sprzed ekranu ekranu komputera, żeby kupić samochód dla biznesu – rozwijają się usługi wirtualnych salonów.

Wszyscy importerzy mają strony internetowe w myśl zasady – nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię w ogóle. Na większości z nich znajdziemy zakładki przekierowujące od razu do oferty biznesowej. Możemy tak zapoznać się, co oczywiste, z całą gamą dostępnych samochodów, znajdziemy także ich konfiguratory. Jednak to tylko część niezbędnych dla osób odpowiedzialnych za samochody w firmach informacji. Większość stanowią szczegóły oferty serwisowej, gwarancyjnej i oczywiście finansowej. Dzięki prostym narzędziom możemy poznać przybliżone koszty leasingu, kredytu czy wynajmu. Oczywiście przybliżone, ponieważ wszelkie szczegóły dotyczące polityki rabatowej z reguły ustalane są indywidualnie i zależą od wielu czynników, takich jak: wielkość floty, potencjał zakupowy, rodzaj kupowanych samochodów.

Jednak sytuacja z która mamy – wciąż nie wiemy do kiedy – do czynienia powoduje, że importerzy coraz mocniej postawili właśnie na Internet, jako kanał sprzedaży. Nie stanowi on już tylko uzupełnienia oferty ;realnego” salonu. Obecnie powstają salony wirtualne, pozwalające na przejście całej drogi zakupu samochodów on line. Jedną z pierwszych firm, która zaproponowała takie rozwiązanie jest Toyota Motor Poland z markami Toyota i Lexus. To właśnie na Wirtualny Salon Sprzedaży tych marek można oddawać głos w trwającym Plebiscycie Fleet Derby.

 

Klik i masz auto

Internetowe salony sprzedaży dla Toyoty oraz Lexusa pozwalają kupić nową Toyotę lub Lexusa bez wychodzenia z domu. Nowa forma sprzedaży nie wymaga bezpośredniego kontaktu między klientem a doradcą w salonie i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem. Wystarczy „kliknąć” odpowiedni przycisk na stronie dealera oraz na toyota.pl lub lexus-polska.pl, by połączyć się ze sprzedawcą i odbyć rozmowę w formie wideokonferencji. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.

 

Internetowe salony sprzedaży dla Toyoty oraz Lexusa pozwalają kupić nową Toyotę lub Lexusa bez wychodzenia z domu. Nowa forma sprzedaży nie wymaga bezpośredniego kontaktu między klientem a doradcą w salonie i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem.

 

Na życzenie klienta przedstawiciel salonu umawia termin wirtualnego spotkania. W jego trakcie doradca stworzy ofertę wspólnie z klientem, wybierając m.in. kolor nadwozia oraz wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe czy też ofertę finansowania. Wszystko dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana klientowi kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu.

W obliczu zagrożenia epidemiologicznego, mając na uwadze zdrowie i komfort życia klientów oraz pracowników sieci dilerskich, internetowe salony zostały wprowadzone u wszystkich dilerów Toyoty oraz Lexusa w Polsce od połowy marca bieżącego roku. Nowatorska usługa uzupełnia obecne formy sprzedaży polskich dilerów Toyoty oraz Lexusa, którzy nadal będą prowadzić tradycyjną działalność salonów oraz serwisów w przedziałach godzinowych odpowiadających obecnym zasobom kadrowym stacji dilerskich.

Głosuj na Internetowy Salon Toyoty i Lexusa

 

Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager, Toyota Motor Poland.

Toyota Motor Poland od lat należy do ścisłej czołówki najbardziej innowacyjnych przedstawicielstw marki w Europie – w ostatnich latach firma wprowadziła w życie wiele nowatorskich rozwiązań, znajdując naśladowców w pozostałych krajach regionu. Kolejnym takim innowacyjnym projektem jest Internetowy Salon Toyoty, który pozwala na zakup i odbiór auta bez wychodzenia z domu. W związku z zagrożeniem epidemiologicznym wdrożyliśmy platformę internetowej sprzedaży we wszystkich salonach Toyoty i Lexusa już w połowie marca, a pozytywny odbiór nowego kanału sprzedażowo-zakupowego przerósł nasze oczekiwania. To dlatego w plebiscycie Fleet Debry warto zagłosować na rozwiązanie, które jest nie tylko nowoczesne, ale na pierwszym miejscu stawia zdrowie i komfort Klientów.

 

Back to top