Nowoczesny manager wymaga nowoczesnych rozwiązań - Oprogramowanie do zarządzania flotą

Nowoczesny manager wymaga nowoczesnych rozwiązań – Oprogramowanie do zarządzania flotą

 

Nowoczesny manager wymaga nowoczesnych rozwiązań – Oprogramowanie do zarządzania flotą

Zarządzać można samochodami, ubezpieczeniami, paliwem, serwisem, oponami, nawet wartością rezydualną. W artykule przedstawimy firmy dostarczające oprogramowanie wspomagające nowoczesnego managera w zarządzaniu flotami samochodów.

Tomasz Siwiński

Czasy, kiedy ręcznie wypełniało się kilo metrówkę, pamiętam jeszcze ja. Co prawda ta forma rozliczenia przebiegów jeszcze istnieje, ale należy już raczej do przeszłości. Obecnie manager odpala komputer czy telefon i może nie tylko sprawdzić, gdzie znajduje się jego pojazd, ale także ile razy tankował, jakie kierowca ma spalanie, kiedy i dokąd jeździ, kiedy trzeba jechać na serwis. Słowem niemal wszystko. Pojęcie oprogramowania do zarządzania flotą jest bardzo szerokie i obejmuje wszystkie te aspekty. Przedstawiamy liderów rynku, których narzędzia są nie tylko przydatne w zarządzaniu samochodami, ale wręcz niezbędne.

 

e-Softra

Niektóre z narzędzi są pomocne nie tylko dla osoby, która w firmie odpowiada za samochody firmowe, ale także ułatwia pracę użytkownikom pojazdów. Do takich rozwiązań na pewno należy produkt firmy Softra. „eSOFTRA – Twoja flota w Twojej kieszeni” to hasło towarzyszące twórcom aplikacji na smartfony i tablety, której celem jest zapewnienie niezależności i mobilności fleet managerowi oraz użytkownikom pojazdów służbowych. eSOFTRA wyznacza kierunek rozwoju aplikacji mobilnych do zarządzania flotami w Polsce. eSOFTRA jest aplikacją na systemy Android i iOS, która umożliwia eliminację dokumentów papierowych w firmie, np. w procesie przekazania pojazdu, zgłoszenia szkody lub innych problemów z samochodem i wielu innych sytuacjach. Umożliwia posługiwanie się elektronicznymi protokołami, przesyłanie dokumentów i zdjęć uszkodzeń pojazdu.

Bardzo ważne jest to, że aplikacja nie jest gotowym produktem, a raczej bazą. Poszczególne funkcjonalności mogą być dokładane w zależności od potrzeb klientów. To właśnie elastyczność jest jedną z największych zalet tego rozwiązania, bo potrzeb jest tyle, co działających firm.

 

Wojciech Lewandowski Właściciel, CEO SOFTRA Systemy informatyczne

„eSOFTRA” jest najpopularniejszą aplikacją mobilną w Polsce do zarządzania flotą pojazdów. Dzięki niej fleet manager ma zawsze przy sobie dane pojazdów i ich użytkowników oraz może łatwo komunikować się z pracownikami. Użytkownikom pojazdów aplikacja ułatwia dokonywanie zgłoszeń o różnych zdarzeniach, wprowadzanie dokumentów i ich skanów.

 

 

Flota Commandor

Chyba każdy, kto miał styczność z komputerem, zna program Windows Commander, tak jak każdy zarządzający dużą flotą samochodów słyszał o programie Flota Commandor od firmy Softra. Zbieżność nazw może jest przypadkowa, ale przydatność tego narzędzia w pracy już nie. Tak naprawdę, gdybyśmy chcieli tylko hasłowo przedstawić możliwe funkcjonalności, potrzebowalibyśmy kilkudziesięciu stron.

To profesjonalny program komputerowy wspomagający zarządzanie flotami pojazdów. Pozwala przechowywać wszelkie dane administracyjne związane z zarządzaną flotą, nadzorować eksploatację pojazdów oraz w pełni kontrolować koszty związane z utrzymaniem floty. Dzięki integracji z wieloma systemami finansowo-księgowymi, GPS, ERP, HR oraz systemami dostawców paliw, usług serwisowych, oponiarskich, leasingowych itp. stał się jednym z podstawowych elementów elektronicznego obiegu dokumentów w firmie. Program jest wdrożony w kilkuset firmach z flotą liczącą od kilkudziesięciu do kilku tysięcy pojazdów. To właśnie kompatybilność jest podstawową zaletą programu. Pozwala on sprawować kontrolę nad samochodami w różnych aspektach ich użytkowania. Nawet jeżeli program dostawcy kart paliwowych czy firmy finansującej jest inny, specjaliści z firmy Softra zadbają o to, aby wszystkie dane znalazły się w jednym programie. Przy dużych flotach to narzędzie jest niemal niezbędne.

 

Wojciech Lewandowski, Właściciel, CEO SOFTRA Systemy informatyczne

Flota Commandor jest czołowym systemem w Polsce do zarządzania flotami samochodów, w zakresie ewidencji, eksploatacji i kontroli kosztów.

Od wielu lat kolejne wersje programu wspomagają fleet managerów w codziennej pracy, wprowadzając porządek w danych oraz oszczędności czasu i pieniędzy.

Dużą zaletą jest otwartość programu na integrację z systemami dostawców paliw, usług serwisowych, oponiarskich, ubezpieczeniowych i leasingowych oraz możliwość jego dostosowania pod konkretne potrzeby klienta.

Do systemu Flota można dodać szereg dodatkowych modułów rozszerzających jego funkcjonalność, np.: zarządzanie pojazdami poolowymi, zintegrowana aplikacja mobilna, car sharing publiczny oraz firmowy i wiele więcej.

Z punktu widzenia fleet managera dużą zaletą systemu jest możliwość dostępu do danych pojazdów i użytkowników z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji na smartfony i tablety – zarówno z systemem Android, jak i iOS.

Użytkownicy pojazdów za pomocą przeznaczonej dla nich aplikacji mobilnej mogą załatwiać szereg spraw związanych używaniem pojazdu, zgłoszeniami, pobraniami pojazdów itd.

Softra zapewnia możliwość integracji systemu fleet managera z systemami GPS, systemami obiegu dokumentów systemami finansowo-księgowymi (SAP, CDN, Symfonia itd.) i systemami HR.

Już ponad 400 firm używa systemu Flota w Polsce i za granicą.

 

 

Portal Klienta Carefleet

Jak mówi anglojęzyczna nazwa, car fleet management jest także zarządzaniem samochodami. Sytuacja w przypadku flot zarządzanych zewnętrznie jest specyficzna, ponieważ firmy z sektora CFM dostarczają pojazdy dla przedstawicieli chyba wszystkich branż. Innych funkcjonalności potrzebuje firma FMCG, innych farmaceutyczna, a jeszcze innych drukarnia czy firma budowlana. Dzięki Portalowi Klienta Carefleet fleet managerowie mogą jeszcze sprawniej i efektywniej zarządzać wynajętą flotą pojazdów. To nowoczesne narzędzie pozwala na szybki i łatwy dostęp do najważniejszych informacji dotyczących samochodów firmowych. W jednym miejscu znajdują się informacje na temat parametrów technicznych pojazdów, bieżących i estymowanych przebiegów oraz dane użytkowników, umowy i faktury. Ponadto Portal Klienta Carefleet został wyposażony w system alertów dla każdego z pojazdów. Narzędzie wspiera fleet managerów w codziennej pracy, przypomina m.in. o zbliżających się lub przekroczonych terminach badań technicznych, zakończeniach kontraktów czy konieczności zdania samochodów. Dostęp do tego narzędzia jest w pełni bezpieczny i prosty, co zapewnia szybkość działania i podejmowania decyzji.

 

Cezary Łęcicki, Account Manager w Carefleet S.A.

Portal Klienta Carefleet stworzyliśmy z myślą o wsparciu fleet managerów w ich codziennej pracy. Celem, który nam przyświecał, było zapewnienie im łatwego i szybkiego dostępu do najważniejszych informacji dotyczących finansowanych przez nas samochodów. Wiemy, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na barkach osób zarządzających firmowymi flotami, dlatego cieszymy się, że również w ten sposób możemy im pomóc w wykonywaniu zawodowych obowiązków. Zapraszam do głosowania na Portal Klienta Carefleet w plebiscycie Fleet Derby 2020.

 

 

Reveal

Tak nazywa się system oferowany przez największego na świecie dostawcę telematyki, firmę Verizon Connect. System Reveal pozwala na łatwe monitorowanie i zarządzanie flotą pojazdów i pracownikami mobilnymi. Rozwiązanie dostarcza użytkownikom użyteczne i gotowe do wykorzystania informacje w postaci raportów, wykresów i powiadomień. Pomagają one odkryć ukryte koszty, jednocześnie ukazując obszary, gdzie istnieje potencjał do zwiększenia wydajności jak zużycia paliwa, bezpieczeństwo i optymalizacja tras. Reveal ma szereg udogodnień dla firm o specyficznych potrzebach: zdalne pobieranie danych z tachografu cyfrowego, namierzanie wartościowego sprzętu przez GPS czy też zdalne i bezpieczne zablokowanie rozrusznika pojazdu. Z kolei za pomocą funkcji Reveal Field można zarządzać zadaniami pracowników w terenie i zadbać o lepszą komunikację z klientami.

To gotowe narzędzie dedykowane do flot, zarówno osobowych, jak i ciężarowych, w tym także pracujących na trasach międzynarodowych. Jego podstawową funkcją jest redukcja kosztów floty, ale także zapewnienie bezpieczeństwa i to zarówno przewożonym towarom (w przypadku flot ciężkich), jak i kierowcom. To narzędzie dostępne jest także w wersji mobilnej, a dzięki możliwości przetestowania go przez 3 miesiące u siebie w firmie można przekonać się, które funkcjonalności są nam najbardziej przydatne. Istnieje nawet możliwość prowadzenia elektronicznej kilometrówki, to narzędzie niemal kompletne.

 

Sebastian Bazylak, Senior Marketing Manager, Verizon Connect

Verizon Connect Reveal to zaawansowana platforma telematyczna, która umożliwia kompleksowe monitorowanie floty. Reveal daje wgląd w stan pojazdów, pomaga promować pozytywne zachowania za kierownicą oraz ograniczać zbędne koszty funkcjonowania floty. Korzystając z platformy Reveal, firma może liczyć na bezpłatne szkolenia, a także na pełne wsparcie techniczne. Dostępne w Reveal raporty pozwalają na podejmowanie decyzji, które mogą pomóc w optymalizacji działania floty.

 

 

MOTO Flota Manager

Pisałem na wstępie, że programy do zarządzania flotami mogą być oferowane przez niezależnych dostawców, a także przed firmy działające w konkretnej branży. W przypadku MOTO Floty mamy do czynienia z tym drugim przypadkiem, a więc dostawca usług serwisowych oferuje swoim klientom program wspomagający zarządzanie. Warto podkreślić, że oprogramowanie jest bezpłatne dla klientów firmy MOTO Flota. System MOTO Flota Manager umożliwia wygodne zarządzanie flotą z każdego miejsca na świecie. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu. Platforma zapewnia stały wgląd w zlecenia serwisowe, historię usług, przebiegi aut i dane użytkowników. Pozwala na szybką obsługę i autoryzację zleceń serwisowych oraz generowanie raportów dotyczących paliwa, kosztów serwisowych, przebiegów czy opon.

Ponadto dzięki inteligentnym alertom system przypomina o zbliżających się przeglądach, terminach badań czy też kończących się umowach leasingowych. To idealne rozwiązanie dla każdego centrum technicznego CFM lub opiekuna flot, któremu zależy na oszczędności czasu oraz wszechstronnej kontroli i bieżącej optymalizacji kosztów.

 

Andrzej Kisała, wiceprezes zarządu MOTO Flota Sp. z o.o.

Dzięki innowacyjnej platformie do zarządzania flotą MOTO Flota Manager, zarządzający flotą manager otrzymuje pełną kontrolę nad koordynacją wszystkich niezbędnych prac serwisowych związanych z zapewnieniem pełnej mobilności swojej floty. System zapewnia usprawnienie całego procesu serwisowego począwszy od utworzenia zgłoszenia, poprzez szczegółowy wgląd do każdego zlecenia, po szybki i transparentny proces podejmowania decyzji i kontroli na każdym etapie obsługi serwisowej.

Oferujemy narzędzie wspomagające, systematyzujące i agregujące wszelkie informacje dotyczące floty, które są dostępne w przejrzystych raportach, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić sporo czasu związanego z codzienną koordynacją różnych usług, a dzięki inteligentnym alertom systemowym wspiera także planowanie zakresów prac serwisowych dla poszczególnych pojazdów i związanych z tym budżetów.

Użytkownicy pojazdów, mogą dodatkowo liczyć na całodobowe wsparcie wykwalifikowanych konsultantów Flotowego Centrum Operacyjnego, z którymi mogą się połączyć nie tylko telefonicznie, ale również bezpośrednio za pomocą w pełni zintegrowanej z systemem MOTO Flota Manager aplikacji mobilnej dla kierowców.

 

 

Navifleet

Firma od lat dostarcza rozwiązania dla klientów flotowych i to zarówno w wersji na urządzenia stacjonarne, jak i mobilnej. Firma zapewnia, że działa w służbie oszczędności i chyba jest to prawda, ponieważ wchodząc na stronę, od razu możemy skorzystać z kalkulatora oszczędności i to nie tylko tych generowanych na paliwie. Firma kieruje swoje usługi do wszystkich branż, od dużych flot ciężkich, przez pojazdy budowlane, przewozy pasażerskie, wypożyczalnie, służby leśne, na niewielkich firmach kończąc.

Firma Navifleet wyszczególniła osiem podstawowych obszarów, których funkcjonowanie może wspomóc korzystanie z ich oprogramowania. Są to:

  • Planowanie i kontrola tras.
  • Bezpieczeństwo i ekologia (scoring stylu jazdy, ecodriving).
  • Automatyzacja procesów flotowych.
  • Kontrola wydatków i rozliczenia.
  • Kontrola parametrów flotowych.
  • Kontrola pracowników mobilnych.
  • Pełna analityka floty.
  • Raportowanie.

 

 

 

 

ServiceFlow

Dotychczas przedstawialiśmy rozwiązania do kompleksowego zarządzania flotami, ale niektóre firmy są wyspecjalizowane w konkretnych obszarach. Właśnie takim programem jest ServiceFlow. To innowacyjne oprogramowanie wykorzystywane przez ogólnopolską sieć serwisów Compet oraz przez sieć DynaFleet. Służy jako system do zarządzania procesem likwidacji szkód komunikacyjnych dla flot oraz brokerów, ale także jako program do zarządzania serwisem blacharsko-lakierniczym.

Klientom zapewnia stały i bieżący dostęp do wszystkich informacji, m.in.: aktualnego statusu zgłoszenia, etapu naprawy, kosztorysu, czy statusu dostaw części oraz wszelkiej dokumentacji i zdjęć związanych z daną szkodą, które są kompletowane w jednym miejscu.

Dodatkowo z systemem zsynchronizowane są aplikacje na smartfony po to, by w jak największym stopniu usprawnić komunikację i szybkość pracy. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, przy wsparciu centrum technicznego, ServiceFlow pozwala na realne zarządzanie czasem i kosztami napraw blacharsko-lakierniczych oraz bieżące raportowanie.

 

Małgorzata Mulak, Dyrektor zarządzający, Compet

Serdecznie zapraszam do głosowania na nasz autorski, jedyny na rynku kompleksowy i funkcjonalny system wspomagający zarządzanie szkodowością floty ServiceFlow. W prosty i przejrzysty sposób, krok po kroku, umożliwia on śledzenie całego zlecenia naprawy blacharsko-lakierniczej wraz z procesem likwidacji w TU, a przy wsparciu operacyjnym COMPET daje realne możliwości zarządzania czasem i średnią wartością szkód. Firmy, które już z niego korzystają, bardzo sobie chwalą intuicyjną i bezproblemową obsługę, a także pełną transparentność i możliwość obserwowania przebiegu napraw bez konieczności dzwonienia i pisania do poszczególnych serwisów. Zapraszam do głosowania i testowania.

 

 

SATIS

To kolejna firma, której nie trzeba szerzej przedstawiać osobom, które zarządzają flotami. Kiedyś firma dostarczała systemy monitorujące pojazdy, obecnie oferta jest zdecydowanie szersza. System SATIS to kompleksowe narzędzie służące do monitorowania i zarządzania flotą pojazdów oraz pracownikami mobilnymi. Wspomaga planowanie, umożliwia zwiększenie efektywności pracy oraz redukcję kosztów w firmach posiadających flotę samochodową.

Podstawowym zadaniem systemu jest dostarczanie informacji dotyczących eksploatacji pojazdów i maszyn. Odpowiednio zaprezentowane w systemie dane odkrywają nieuzasadnione koszty, niską wydajność, zbędne przebiegi oraz inne nadużycia w ramach użytkowania firmowych pojazdów.

SATIS spełnia najwyższe standardy rynkowe. Łączy w sobie innowacyjną technologię, popartą otrzymanymi certyfikatami innowacyjności, najlepsze praktyki biznesowe oraz wiedzę ekspertów.

 

Tomasz Krzemiński, Dyrektor Sprzedaży SATIS GPS

System SATIS to kompleksowe narzędzie służące do monitorowania i zarządzania flotą pojazdów oraz pracownikami mobilnymi. Wspomaga planowanie, umożliwia zwiększenie efektywności pracy oraz redukcję kosztów w firmach posiadających flotę samochodową. Podstawowym zadaniem systemu jest dostarczanie informacji dotyczących eksploatacji pojazdów i maszyn oraz realizacji zadań pracowników terenowych. Odpowiednio zaprezentowane w systemie dane odkrywają nieuzasadnione koszty, zbędne przebiegi, niską wydajność oraz nadużycia pracownicze.

SATIS łączy w sobie innowacyjną technologię, popartą otrzymanymi certyfikatami innowacyjności, najlepsze praktyki biznesowe oraz wiedzę ekspertów. W ramach współpracy z klientami zapewniamy stały rozwój oprogramowania poprzez implementację dodatkowych funkcjonalności, mających na celu jak największy komfort pracy klienta, dostarczanie nowych wersji programu, a także nieodpłatne konsultacje.

 

 

Drive Care

Każdy doświadczony manager wie, że im większe wydatki, tym większe możliwości ich ograniczenia. Po prostu efekt skali. Nic więc dziwnego, że w przypadku flot ciężkich wydatki TCO są po prostu wyższe. Więcej kosztują pojazdy, ich ubezpieczenie, serwis czy paliwo. Firma DBK swoje narzędzie dedykuje właśnie osobom zarządzającym w branży TSL, a służy ono konkretnie do zarządzania szkodowością.

Drive Care to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania szkodami w sektorze TSL, które umożliwia zarządzanie ryzykiem, procesem obsługi szkody i wszystkich związanych z tym dokumentów z jednego miejsca. Usługa Drive Care to likwidacja szkód w trybie 24/7 oparta na platformie internetowej zintegrowanej z towarzystwami ubezpieczeniowymi i serwisami blacharsko-lakierniczymi za pomocą programu Audatex.

Dlaczego warto skorzystać z usługi Drive Care?

  • Pełna obsługa szkody – w czasie rzeczywistym, przez całą dobę,
  • skrócenie czasu przestoju pojazdu dzięki automatycznej akceptacji kosztu naprawy,
  • zmniejszenie kosztu obsługi likwidacji poprzez automatyzację procesów likwidacyjnych,
  • likwidacja oparta na ponad 20 własnych serwisach,
  • automatyczne powiadomienia o zmianach w szkodzie dokonanych przez ubezpieczyciela,
  • bezpośredni dostęp i kontrola procesu przez klienta w ramach udostępnionego panelu,
  • możliwość samodzielnego dołączania dokumentów do szkody.

Funkcjonalności usługi Drive Care pomijają tradycyjną wymianę korespondencji i informacji (mailową i telefoniczną), a przenoszą proces likwidacji szkody w nową erę cyberprzestrzeni, gdzie większość prac procesowych zamiast pracownika wykonuje automat.

 

Paweł Panfil, Dyrektor Działu Telematyki w Grupie DBK

Wiedza to wartość. Pozwala ona podejmować lepsze decyzje, zwłaszcza teraz, w czasach pandemii, gdy sprawność, szybkość i pewność realizacji zleceń są kluczowe. Dla przedsiębiorcy z branży transportowej źródłem kluczowych informacji jest system telematyczny. Za pomocą usługi DBK Fleet Management właściciel firmy może w szybki sposób sprawdzić lokalizację swojej floty oraz nadzorować pracę kierowców. Możliwość zdalnego odczytu danych z komputera pojazdu pozwala na unikanie niepożądanych przestojów, optymalizację zadań transportowych i redukcję kosztów utrzymania floty. Istotną zaletą telematyki Grupy DBK jest stały monitoring stanu technicznego pojazdu: planowanie przeglądów okresowych, umówienie wizyty serwisowej, obserwacja parametrów eksploatacyjnych oraz wskaźniki ekonomicznej jazdy kierowców. Pojazd wpięty do systemu DBK Fleet Management jest pod stałym nadzorem autoryzowanego serwisu Grupy DBK, który zdalnie monitoruje pracę wszystkich modułów, wykrywając wcześniej ewentualne usterki i awarie. Więcej informacji o DBK Fleet Management można znaleźć na stronie: https://dbkfleetmanagement.com

 

 

Back to top